Kako se pripremiti na posao nakon bebe?

Odluka o povratku na posao nakon bebe može biti vrlo teška. Za neke majke to je nešto što jednostavno trebaju učiniti, a za druge je to osobni izbor. Bez obzira na razloge, veliki je to prijelaz i morat ćete napraviti nekoliko stvari koje će vam pomoći u pripremi za povratak.

Vraćanje na posao zahtijeva novi stil organizacije u danu, a na vama je da saznate što vam odgovara i koju podršku trebate. Nije loše potražiti pomoć.

Donosimo nekoliko savjeta kako da si olakšate povratak:

 

  1. Planiranje

Razgovarajte sa svojim suprugom, razgovarajte s vašim šefom, razgovarajte s osobom koja će čuvati dijete i napravite plan. Imajte plan, jer ćete tako olakšati misli i svi će znati što očekivati i što se od njih očekuje.

Prije svega, razgovarajte sa svojim mužem. Kada planirate povratak na posao? Želite li se vratiti na puno radno vrijeme, nepuno ili uzeto slobodno? Kakva bi bila idealna situacija? Tko će se brinuti za bebu?

Sljedeći razgovor je razgovor sa šefom. Koje vrste obaveza vas čekaju kao majku koja se vraća na posao nakon bebe? Postoji li mogućnost fleksibilnog radnog vremena? Svaki razumni šef će izaći u susret majci kojoj je potrebna prilagodba kod povratka na posao nakon rodiljnog dopusta.

U pripremi vašeg plana neka sudjeluju i druge osobe iz kruga obitelji i prijatelja. Ponajviše zato da doznate postoji li mogućnost pomoći oko skrbi djeteta ako se dogode iznenadne situacije, poput produženog radnog vremena ili iznenadne bolesti djeteta.

 

  1. Olakšajte si radno vrijeme

Umjesto da već s prvim danom povratka uronite u 10 satno radno vrijeme, pokušajte u dogovoru sa šefom i kolegama posao raspodijeliti i radno vrijeme učiniti fleksibilnim. Možda će biti dana kada ćete trebati odraditi puno radno vrijeme, zato ostale dane radite nešto kraće ali intenzivnije.

 

  1. Nađite podršku sa strane

Zaposlene idealne majke ne postoje. Nećete stići sve u istom danu. Pomirite se s tom činjenicom. Nemoguće je biti na više strana, a istovremeno se maksimalno posvetiti djetetu, zato potražite podršku sa strane. Ta podrška neka vam uskoči u obliku obavljanja shoppinga, kuhanja ili čišćenja. Ili pak obrnuto, neka vam pričuva dijete dok vi obavite spomenute kućanske poslove.

 

  1. Osjećaj krivnje

Kad se vratite na posao, tijekom tih prvih nekoliko tjedana i mjeseci doista ste u gužvi. Prilagođavate se novom rasporedu, stvari neidu uvijek po planu, osjećate se kao da ste rastrgani na nekoliko strana i jednostavno ne možete pronaći dovoljno vremena za ono vama važno. Tu nastupa osjećaj krivnje. Taj osjećaj će, na žalost, postati dio života, ali umjesto da mu dopustite da vas pojede, zanemarite ga.

Umjesto da dopustite krivnji da se pojavi, usredotočite se na stvarni problem i pokušajte naći rješenje u narednih nekoliko minuta.

Možda vam se svidi i ovo...

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *